مطالب پیشنهادی:

گزارش دوره هشتم کارگاه شخصیت‌شناسی به شیوه MBTI

هشتمین دوره کارگاه شخصیت‌شناسی به شیوه MBTI در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲ و ۳ آذر ۹۶ برگزار شد. این کارگاه ده ساعته با حضور ۱۱ نفر از علاقه‌مندان و با تدریس و کوچینگ آرسام هورداد برگزار شد که در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص این کارگاه می‌پردازیم.

در روز نخست طبق معمول کارگاه رأس ساعت آغاز شد و پس از آشنایی با شرکت‌کنندگان یک بازی جالب برای آشنایی بیشتر انجام دادیم تا هم یخ بچه‌ها آب شود و هم قدرت حدس زدن یکدیگر را بسنجیم!

بعد از این بازی وارد مباحث اصلی شدیم و بچه‌ها به خوبی با تاریخچه و مفروضات اساسی نظریه تیپ (Type Theory) آشنا شدند. این قسمت یکی از بخش‌های مهم هر کارگاه MBTI است چون به بچه‌ها کمک می‌کند اسیر ذهنیت‌های اشتباه و اصطلاحاً خرافی در مورد MBTI نشوند و این ابزار توانمند و موثر را با طالع‌بینی اشتباه نگیرند.

قبل از بریک به بچه‌ها زمان داده شد که سوالاتشان را بپرسند و همین موقع بود که سمیه- یکی از شرکت‌کنندگان- سوال بسیار مهمی در خصوص تحقیقاتِ انجام‌شده درباره وراثتی یا اکتسابی بودن شخصیت پرسید (+). سوالی هم در خصوص میزان ارتباط MBTI با آرکتایپ‌ها و اینکه کدام‌یک مهم‌تر یا درست‌تر هستند پرسیده شد و پس از پاسخ به این سوالات به بریک بیست دقیقه‌ای رفتیم.

نکته جالب این کارگاه حضور یکی از مدیرعاملان فعال و خوش‌فکر کشور از شرکت محترم دروازه تجارت (Business Gate) بود که به غنای بحث‌ها هم کمک زیادی می‌کردند.

در پایان روز نخست بچه‌ها تیپ شخصیتی‌شان را به طور کامل شناختند و قرار شد تا قبل از شروع روز دوم تکالیفی که به آن‌ها محول شده را انجام دهند و توضیحات تیپ‌شان را از کتاب تیپ‌شناسی کاربردی مطالعه کنند.

یکی از اتفاقات جالب روز دوم بحث کارکردها بود که برای بچه‌ها جذابیت فوق‌العاده‌ای داشت و با یکی از مهم‌ترین نظریات کارل یونگ و کاربرد آن آشنا شدند این اشتیاق به حدی بود که تعدادی از بچه‌ها مشتاق بودند اطلاعات بیشتر و کامل‌تری در این خصوص به دست بیاورند.

کارگاه با بحث جذاب مشرب‌های دیوید کِرسی و آخرین اطلاعات در خصوص چهار مشرب ادامه پیدا کرد و در انتها در خصوص مدل فوق‌العاده کاربردی خانم لیندا بِرنز که از شاگردان مرحوم کِرسی بوده‌اند صحبت کردیم و چهار الگوی رفتاری- ارتباطی را یاد گرفتیم.

در انتهای کارگاه هم طبق معمول عکس یادگیری گرفتیم تا اطلاعاتی که به دست آوردیم و دو روزی که در کنار هم بودیم و از یکدیگر چیزهای زیادی یاد گرفتیم و دوستی‌های جدیدی ساختیم را جشن بگیریم و به خاطر بسپاریم.

پ.ن: تصویر برخی از دوستان بنا به درخواست خود ایشان از عکس حذف شده است.

mbti workshop

به این ترتیب هشتمین دوره کارگاه MBTI با تدریس آرسام هورداد به پایان رسید.

امیدواریم شما را هم در کارگاه‌های بعدی همراه خودمان ببینیم.

در ادامه نظر تعدادی از شرکت‌کنندگان این دوره را در خصوص کارگاه با هم مرور می‌کنیم:

[quote]خانم اسکندری:

خیلی خوب بود، مطالب کامل گفته شد، کلاس صمیمی بود.[/quote]

[quote]خانم تاروردی:

کلاً خوب بود و جالب. [/quote]

[quote]خانم امینی:

کارگاه بسیار خوبی بود و بسیار لذت‌بخش بود و در تمام طول دوره مطالب مفیدی انتقال داده شد. و احساس می‌کنم تازه از امروز باید برم دنبال خودشناسی.[/quote]

[quote]خانم فنودی:

بسیار کارگاه مفید و مثمرثمری بود. باعث اشراف به شخصیت درونی می‌شود تا بتوانیم به تعادل در زندگی اجتماعی و خصوصی برسیم.[/quote]

[quote]آقای شبانکاره:

در کل کسب دانش را دوست دارم و چون این کارگاه اطلاعات من را بالا برد راضی هستم.[/quote]

[ آرسام هورداد ]

مدرس و پژوهشگر شخصیت‌شناسی و چیرگی | چیرگی یعنی خودِ منحصربه‌فردت را پیدا کنی و آن را به بهترین شکل به عالم عرضه نمایی

مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *